• Bagaimana respon kamu jika ada di kalangan sahabat yang benar-benar mahu meluahkan perasaannya pada kamu. Jika kamu seorang teman sejati, walau kamu sedang sibuk sekalipun, masih punya masa untuk mendengar setiap luahannya.
  • Memasak ialah satu skil, bukannya kewajipan.
  • Bukan mudah untuk menasihati rakan-rakan anda lebih-lebih lagi dalam hal yang berkaitan kehidupannya. Biarpun niat anda murni untuk membantu rakan-rakan anda itu supaya lebih cemerlang dan berjaya dalam hidup mereka tetapi tidak semua daripada mereka yang boleh menerima teguran anda. Boleh jadi anda dianggap suka mencampuri urusan hidup mereka. Apa kata anda mencuba cara yang dicadangkan ini, mana tahu ia berhasil!
  • CRV baru yang lebih cekap dan ternyata memberikan kepuasan kepada pemandu dan penumpang.
  • Tudung satin digemari gadis bertudung pelbagai peringkat usia.
  • Barangkali ada yang deejavu melihat wajah ini sekali lagi menjadi penghias muka depan majalah Dara.com. Ya, inilah realiti. Sengaja pemilik laman blog popular honeykoyuki.blogspot.com ini kami persembahkan semula. Bukan satu kesilapan. Malah, kami kira ini hadiah buat para pembaca setia yang rindu dengan kisah gadis comel ini. Inilah yang membawa semula Nur Fatin Liyana Asri kembali membuka dimensi dan cerita baharu. Tidak sabar untuk mengetahui kisah terbaru FL kan?
  • Bermula pada saat ini, tekadkan azam untuk membina karier sendiri. Walau dimana anda bermula, atau anda mempunyai sedikit pengalaman kerja, itu sudah cukup baik untuk anda bina karier yang lebih bagus. Berikut lapan perkara penting yang perlu anda ikuti berkenaan tip merancang karier.
  • Bercuti atau melancong merupakan aktiviti untuk merehatkan diri dan minda setelah penat bekerja. Untuk melancong atau bercuti, anda perlu melakukan pelbagai perancangan termasuk persiapan belanjawan agar tidak berlaku pembaziran dan memastikan percutian berjalan dengan lancar. Berikut beberapa tip yang boleh anda amalkan.
  • Adakala terasa sangat penat dengan sebuah penantian yang tidak pasti. Apakah sebuah hubungan itu akan berakhir seperti yang diharapkan... iaitu bahagia? Untuk kerap bertanyakan si dia, bimbang pula bakal mengundang rasa rimas dan keterpaksaan dalam sebuah perhubungan!
  • Menjadi teman berbincang yang menyenangkan agar sukar. Apatah lagi dengan orang yang baru dikenali. Itu bukti bahawa tidak semua orang mampu menguasai perbualan dalam masa yang singkat. Sedangkan setiap hari kita tidak terlepas dari melibatkan diri dengan sesebuah komunikasi. Berikut tips dari The Art Of Conversation yang diambil oleh laman Yahoo! Shine.
  • Apakah reaksi sahabat anda apabila berkongsi kejayaan anda dengannya? Mungkin si sahabat merasakan anda seolah-olah ingin membanggakan diri walaupun pada hakikatnya anda tidak bermaksud sedemikian.
  • Cerita rumah sewa selalu dikaitkan dengan peristiwa-peristiwa yang agak kurang ‘best’, betul tak? Maklumlah, bukan semua orang di dalam rumah tersebut yang boleh ‘sekepala’ dengan kita. Nak tak nak, kita kena juga bersabar dan beralah. Dara.com ingin berkongsi dengan anda situasi yang sering terjadi apabila tinggal di rumah sewa.
  • Dua tahun lepas, si gadis manis ini pernah menjadi covergirl untuk majalah Dara.com, dan kali ini ditampilkan sekali lagi untuk isu September 2014 sebagai gadis penghias muka depan dengan gaya dan konsep yang lebih segar. Siapa yang tidak kenal dengan Ameera Zaini, atau lebih selesa dengan panggilan Meera. Nak tahu lebih lanjut tentang empunya diri? Ikuti temu bual penulis!
  • Bermula tahun 2013, kegilaan ber‘selfie’ mulai menjadi satu trend dalam kalangan pelbagai peringkat usia. Tiada salahnya suka ber‘selfie’, namun ia menjadi semakin ‘bahaya’.
  • Khusus buat peminat Fatin Suhana, Dara.com bawakan kisah ‘peribadi’ nya yang mungkin sebelum ini tidak pernah dikongsikan dalam mana mana ruangan. Istimewa hanya dalam Dara.com. Semoga paparan kali ini mendekatkan anda lagi untuk lebih mengenali siapa sebenar si gadis kecil molek ini.
  • Lama sudah kami cuba menjejaki gadis tinggi lampai ini sejka mengetahui dia mewakili Malaysia dalam pertandingan World Muslimah 2013. Namun kesukaran mendapatkan nombor untuk dihubungi membuatkan hasrat itu terpendam seketika.
  • Suaranya kedengaran agak keras tetapi sentiasa diselangi dengan ketawa membuatkan sesiapa sahaja yang mendengarnya turut tersenyum. Walaupun pada mulanya hanya mendengarnya di corong telefon, tetapi itu sudah cukup menunjukkan personaliti riang penghias muka depan majalah Dara.com isu ini.
  • Perkenalan melalui laman sosial yang singkat menemukan kami hingga ke set fotografi. Apa yang membuatkan penulis terdetik untuk lebih mengenali gadis comel kecil molek yang berasal dari Perak ini ialah apabila aksi dan keletahnya di laman Facebook miliknya yang nampak ceria dan pandai berposing. Pada mulanya, disangkakan umur dalam lingkungan belasan tahun, rupa-rupanya 22 tahun! -m/s 48
  • Kehidupan wanita masa kini sangat mencabar. Selain bergelut dengan tugasan menjadi ibu, isteri dan pekerja, mereka turut mudah mendapat penyakit-penyakit kronik. Keadaan ini berlaku mungkin disebabkan persekitaran, baka atau faktor pemakanan. Oleh itu, Takaful IKHLAS telah mengambil satu langkah terbaik untuk wanita lebih menghargai kehidupan mereka dengan memperkenalkan IKHLAS Wanita Takaful.
  • Marfatin, seindah namanya, seindah wajahnya, merupakan si daralista yang sangat bertuah kerana terpilih menghiasi kulit muka hadapan majalah Dara.com yang kini semakin mendapat tempat di hati pembaca remaja Muslimah khususnya. Saban hari, ratusan keping surat dan gambar penyertaan dihantar ke meja editor Dara.com. Akhirnya yang bakal terpilih hanya seirang yang benar-benar layak. - m/s 70
  • Kecil-kecil cili padi. Kata- kata yang sesuai sekali bagi menggambarkan diri penghias muka depan bulan ini. Baru berusia 15 tahun, Camilia Puteri Muhammad Zuhairi atau lebih dikenali sebagai Camilia bukan hanya punya matlamat yang jelas tentang masa depannya, malah kelebihan dan bakat yang dimilikinya juga cukup mengagumkan. Baginya, usia bukan halangan untuknya terus mencuba dan sentiasa berusaha memberikan yang terbaik untuk diri juga keluarga tercinta.
  • Penampilan cukup sederhana saat kali pertama bersua muka. Disapa lembut dengan ucapan salam. Seawal jam lapan pagi, Nur Safiah, 17 menanti penulis di lobi Kumpulan Media Karangkraf seperti yang dijanjikan.
  • Sudah menjadi kebiasaan masyarakat Cina untuk meraikan sambutan Tahun Baru Cina dengan hidangan yang enak bersama keluarga. Hotel Grand BlueWave sendiri tidak mahu ketinggalan menyediakan menu masakan cina dengan cara lebih halal supaya boleh dinikmati oleh semua masyarakat.
  • Wajah gadis cantik kelahiran negeri Cik Siti Wan Kembang ini memang tidak asing lagi dalam dunia peragaan. Riak wajah yang menawan serta personaliti yang lemah lembut antara aset penting yang melayakkannya menjadi penghias wajah muka hadapan majalah Dara.com.
  • Hari ini, sejarah sekali lagi tercipta apabila Duli Yang Maha Mulia Sultan Muhammad V berkenan mencemar duli melawat Kompleks Kumpulan Media Karangkraf dengan diiringi Tengku Mhakota Kelantan, Dr Tengku Muhammad Fa-iz Petra.
  • Senang sekali berurusan dengan si cantik manis yang punya iras wajah persis selebriti popular Datin Norjuma Habib ini. Sekali lamaran sahaja, dia langsung bersetuju untuk dijadikan sebagai gadis penghias muka hadapan Dara.com untuk isu penutup 2013. Keterujaannya membuatkan kerja kami menjadi lebih mudah. Benar, dia mempunyai personaliti yang begitu menyenangkan.
  • Si dia antara berpuluh-puluh calon yang datang semasa sesi testshoot Dara.com pada bulan Julai 2013. Namun dalam ramai yang datang, rezeki berpihak kepadanya. Lagi pula pihak Dara.com melihat dia memiliki kriteria yang kami mahukan, iaitu mata bundar dan besar! Sesuai dengan konsep yang kami ketengahkan iaitu K-Pop!
  • Anak kelahiran dari negeri Cik Siti Wan kembang ini cukup lemah lembut ketika bergaya di hadapan lensa kamera. Ternyata dia memiliki raut wajah yang cukup foto genik. Terlalu menggemari warna-warna pastel. Biar apa gaya sekalipun yang diberikan, dia tetap kelihatan cantik dan manis untuk dipandang. Terima kasih buat Tengku Noor Adora Saroja kerana sudi menjadi penghias muka hadapan majalah Dara.com bagi isu Oktober 2013 kali ini.
  • Nurul A’in Syafiqah binti Mustafa Bakri, gadis bertuah yang dipilih menjadi penghias kulit hadapan Dara.com untuk isu lebaran kali ini. Si manis berumur 22 tahun ini tidak menyangka bahawa dirinya terpilih di antara ramai calon Dara.com baru-baru ini. “Aien macam tak percaya apabila dapat panggilan daripada tim Dara.com yang mengatakan Aien terpilih sebagai Covergirl isu Ogos dan Aien sangat-sangat menghargai peluang yang diberi, apatah lagi untuk majalah kesayangan Aien sendiri.”
  • Pernahkah anda berada dalam situasi, apabila ada seseorang menguap, pasti akan ada orang lain juga menguap? Mungkin ia juga pernah terjadi pada diri anda sendiri. Terdapat satu kepercayaan di Greek yang menyatakan manusia perlu menutup mulut apabila menguap bagi mengelakkan roh terlepas dari mulut. Wah, menakutkan! Akan tetapi bagi masyarakat beragama Islam, kita telah dididik agar menutup mulut ketika menguap. Kenapa agaknya, dan kenapa menguap itu berjangkit?
  • Anda masih ingat kisah Nabi Adam dan iblis ketika di syurga? Cerita penuh bermakna ini terpahat di dalam Al-Quran dan juga kitab-kitab lain iaitu Taurat dan Injil. Ulangan demi ulangan ayat mengenai sejarah ini Allah turunkan melalui firmannya di dalam kitab suci Al-Quran sebagai peringatan buat hamba-hamba- Nya yang lemah. Peristiwa iblis mengingkari suruhan Tuhannya dan mendakwa dirinya lebih hebat dari Adam kerana api lebih kuat daripada tanah. Baginya api berada di atas tanah maka apa yang ada di atas itu lagi hebat dan mulia daripada yang di bawah. Nyata sangkaan iblis itu benar-benar salah!
  • Siapa yang tidak mahu pandai? Pasti tiada orang yang akan mengangkat tangan mengiyakan persoalan ini. Namun, ramaikah antara kita yang menggunakan fungsi otak sepenuhnya?
Dara.com Februari 2016